onze camper

Hallo,

2014 de eerste keer dat ik mijn schoondochter haar moeder haar camper zag !
helaas heeft Nicole mijn schoondochter haar moeder de strijd tegen kanker verloren ( RIP )
mijn schoondochter heeft deze geërfd en wist niet goed wat er mee te doen, verkopen was geen optie omdat er een te grote emotionele waarden aan hangt ! 
Het gaat hier om een Fiat Ducato 2500 TDI met katalysator van 1989 en 106.000 km
drie jaar stil gestaan in een serre tot die moest afgebroken worden en toen kwam die bij mijn zoon zijn huis te staan omdat daar veel plaats was, waar dat die ook weer lang heeft stil gestaan. tot wij op bezoek kwamen ! ik was direct verlieft en mijn eerste vraag was of we daar niet eens mochten weggaan ? geen probleem hij staat hier toch maar ! na binnen eens rond gekeken te hebben bleek in de hoek van de keuken het nogal vochtig te zijn ? ik stelde voor om dit eens na te zien ! keuken verwijderd en de binnenpanelen en de isolatie !!! wat bleek nu, er was een gat in de wand van 25 cm van de luifel die jaren heeft liggen trekken en door het trillen is de wand stilletjes aan beginnen scheuren. heel de bevestiging vooraan was er door gescheurd ! enige manier om dit te dichten was met aluminium plaat langst 2 zijde te dichten met silicone en klinknagels. de luifel moest er voor verwijderd worden en met 4 man hebben we dit geklaard maar ik moet zeggen dat we onze handen vol hadden !! zwaar dat dit weegt ! en weten dat dit op 3 punten vast hangt gewoon door de wand met langst binnen enkel een plaatje en 2 boutjes.
het gat dichten viel wel mee maar de luifel terug hangen was iets anders ...

langst binnen nieuwe balkjes geplaatst wat niet zo snel verliep omdat het juist aan het keuken raam was. oorspronkelijk is de isolatie gelijmd tegen de buitenplaat maar om isomo te kleven ? dan moet de wand er uit om druk te kunnen uitoefenen op de grond zodat het buitenpaneel niet wordt weg geduwt of bol komt te staan. de eerste laag hout was triplex op de balkjes kleven / nagelen en mooi rond het raam om dan de afwerklaag aan te brengen met de kastjes. terwijl de ijskast er toch uitwas heb ik het brandertje eens goed bekeken en vervangen. wij hadden eerst LPG en die bevat veel olie en die vervuilt u brandertjes of je moet een filter plaatsen. de LPG heb ik verwijderd en gebruik nu gewone gas die beter verkrijgbaar is. ook de generator die er onder hing van 2500 watt heb ik verwijderd want op 16 jaar had hij 34 uur gedraaid ! weer 50 kilo bespaard op gewicht en het ding maakte een hels lawaai en alles daverde binnen ( werkte ook op LPG ) 

De motor had weet ik wanneer onderhoud gehad en heb dit dus ook maar gedaan, of ik wou dit doen ! de vijs om de olie af te laten is een grote inbus sleutel die helemaal was rond gedraaid ! niet los te krijgen of ik moest de carterpan er van onder vijzen. nieuwe pakking en stop en filters die al enige tijd niet waren vervangen. 

na enige tijd en veel werk is er een bedrag overeen gekomen om hem te kopen en als ze willen kunnen ze er nog altijd mee weg. 




oude en nieuwe luchtfilter 




 de achterkant met oude fietsenrek en trap 





De badkamer na herstelling ( zie douche herstellen )




 De eethoek 




De keuken na herstelling van de luifel lek 




het salon dat een 2 persoons- bed werd ! is nu verbouwd naar vast 2 persoons bed 
( kijk wand vervangen )